fredag 26 mars 2010

Bodies

Idag har jag varit på utställningen BODIES the Exhibition nere vid South Street Seaport. En jättefascinerande utställning om kroppen och hur den fungerar. Allt de visar är äkta, dvs. från riktiga människor, så det var lite äckligt också. Jag försökte låta bli att tänka på det. Men man får verkligen se hur kroppen är uppbyggd med skelett, muskler, blodomlopp och olika organ. Pappa, du hade verkligen gillat den här utställningen!

Damen i kassan var som vanligt jättetrevlig, när jag skulle betala frågade hon om jag möjligtvis var en college student. "Jaa, i Sverige..." började jag säga, lite tveksamt. Inget jag hade tänkt på att kolla upp eller fråga efter. Vad bra, sa hon, då får du 10 dollar rabatt på inträdet! Väldigt amerikanskt, och väldigt trevligt, att vilja att kunden ska få rabatt. När kommer den trenden till Sverige?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar