måndag 17 januari 2011

Bokningstips!

Nu sitter jag och letar resor och fixar för fullt! Jag har några olika sajter som jag brukar kolla. Skyscanner.se tycker jag ger en bra överblick över vilka flygbolag som går mellan olika destinationer. De har också en bra sökmotor för hotell, tex. om man väl vet vilket hotell man vill bo på kan de söka vilken sajt som ger bäst pris för det hotellet.

Resfeber har en väldigt trevlig sida, och förut var de en av de få resesajterna som kunde boka hemresa från annan ort (om man inte gick in på varje specifikt flygbolags hemsida för att boka). Deras Hong Kong-motsvarighet heter Zuji och är helt okej, men inte riktigt lika smidig. Men såklart bra om man ska boka härifrån.

Resan till Hawaii bokade vi på Orbitz, eftersom det var världes meck med att försöka boka flygbiljetter på Continentals hemsida med ett svenskt betalkort. Priset om man gjorde det (enligt deras kundtjänst beroende av Sveriges lagstiftning ang moms etc) var lite drygt det dubbla. Så för att kringgå det hela bokade vi genom Orbitz som är en amerikansk resesajt.

När det gäller boende har jag länge förlitat mig på Hotels.com där jag främst gillar att det finns mycket svenska recensioner och kundkommentarer. Men jag har precis upptäckt Agoda och bokat min första hotellvistelse med dem, får återkomma med hur de var. Men väldigt billiga priser!

1 kommentar:

  1. Spara pengar på semestern med gratis e-bok
    35 sidor fyllda av goda råd om hur du sparar pengar i din semesterbudget.
    Spara pengar på:
    Flygbiljetter
    Charterresor
    Hotell
    Hyrbil
    Själva resan

    http://www.travelmarket.se/hamta-din-gratis-e-bok.htm

    SvaraRadera