onsdag 15 juni 2011

Postpostpost

Med en stundande hemresa (jippie!!!) och lite semester inom kort har jag funderat på hur man bäst ordnar så att lägenheten i Hong Kong är mögel- och inbrottssäker. Nu är ju kriminaliteten inte ett jättestort problem i det här landet, men det känns dumt att inbjuda till det. Jag har nämligen ett pyttelitet postfack som rymmer max tre tunna kuvert och det här postfacket ligger ute på gatan. Då alla svenskar (dvs. alla mina vänner) har semester ungefär samtidigt så är det svårt att engagera någon annan i att tömma post och vattna blommor. Hemma finns ju den där funktionen att man kan lagra post hos posten, så jag kontaktade posten här för att se om de har samma. Inga problem! För en gångs skull fick jag snabba svar och riktigt bra service. Om det här funkar nu så är jag riktigt imponerad. Det bästa av allt? Det kostar inte en spänn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar