onsdag 10 augusti 2011

Inspiration

Post-semester-deppen har infunnit sig. Alla jag pratar med hemma vars semester är slut, låter likadana. När semestern är slut är automatiskt även sommaren slut – trots att almanackan säger sommar i en månad till. Istället väntar en lång, mörk höst som inte har en endaste liten röd dag innan jul. Så, det är med andra ord dags att vända depp till pepp! Nya tag på jobbet! Nya tag på fritiden! Alla nyfunna drömmar och idéer man ska omvandla till verklighet. Hur tar man sig dit?

För mig handlar det om inspiration. Ge mig en dos och jag är igång! Den här bloggen lever till exempel bara på inspiration. Att jag gjort, sett eller hört något kul. Att det har varit lite tyst efter semestern beror på avsaknandet av just detta. Inget kul = ingen inspiration. Så det gäller ju att man kan hålla sig inspirerad. På jobbet är jag väldigt beroende av detta, då mina arbetsuppgifter handlar om att komma på nya idéer hur man kan förbättra verksamheten. Jag måste tyvärr säga att mina kollegor här i Hong Kong inte bidrar så mycket till min inspiration. Så istället jagar jag. Ringer mina kollegor i Sverige som det alltid är kul att snacka med. Plöjer internet. Försöker komma ut på lunchen så man ser något annat än sitt skrivbord. Och ibland så kommer den bara plötsligt, när man minst anar det. Den där efterlängtade inspirationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar