torsdag 13 maj 2010

Ajajaj



Idag blev vi upphämtade tidigt för att åka ut med en av dykbåtarna - finns massa dykcentran här på ön. Jag var lite inställd på att ta ett provdyk men jag har varit så förkyld senaste dagarna att det kändes som en dålig idé. Så jag fick nöja mig med att snorkla. Det var superfint, lite dålig sikt när solen gick i moln men mycket fina koraller och en del fiskar. Men när jag skulle simma tillbaka till båten, lyckades jag simma med ansiktet före (ja, det går ju ofta till så när man simmar...) rakt in i en brännmanet! Rakt över munnen fick jag den, så när jag kom upp hade jag en fläsklapp som hette duga och det brände som jag vet inte vad. Ajajaj. Tog ett bra tag innan det gick över... Valde dock att inte föreviga detta så det blir andra bilder istället!

Måste passa på att slå ett slag för en av restaurangerna här på ön, om någon har vägarna förbi. Ocean Bar & Grill har heeeeeelt fantastiska vårrullar, fyllda med mango och räkor. Jag har levt på mango och räkor denna semester, och att man även kan kombinera dem i samma rätt är ju underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar