tisdag 18 maj 2010

Åter i Thailand


Imorse lämnade vi Vietnam för att ta oss tillbaka till Bangkok. Ännu en flygresa, denna gång provade vi AirAsia vilket är Ryanairs motsvarighet i Asien. Klart prisvärt alternativ, men precis som Ryanair får man betala för att checka in bagage etc. Men jag kan absolut rekommendera det om man vill flyga inom Asien. Jag ska väl nämna att vi flög från "de vanliga" flyplatserna också, ingen obskyr flygplats 2 timmar från stan.

I Bangkok möts vi av ett lugn som jag inte känt på länge. Det är ju oroligt här, så jag funderar på om det är så att många håller sig hemma, eller om det bara är väldigt lugnt jämfört med HCMC. Ingen galen trafik där man tror man ska bli påkord hela tiden, inte en miljon moppar, och alla människor är så glada och vanliga. Det är väl lite av Thailands signum, men jag blir ändå glatt överraskad. Och maten är såååååå god! Vi njuter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar