lördag 14 augusti 2010

Framme i Hong Kong

Äntligen har jag landat i honken! Det var väl på tiden. Flygresan gick bra, men jag blev lite trött på min fellow passagerare som väldigt gärna ville sälja in reflexer till mig - han har tydligen en reflexfabrik i Filippinerna. Vi får väl se hur det blir med det...
Bagaget kom oväntat snabbt, men det hade blivit en stor buckla i min splitternya resväska. Suck. Anmälde det till flygbolaget så de får ju fixa det, men ändå tråkigt när det blir så. Sen blev det alldeles för många vändor för att få ut mina kartonger, de har ju inte gjort det överdrivet lätt för sina kunder. Och jag var inte direkt på toppenhumör efter en lång flygresa och alldeles för lite mat i magen. På bilden ovan står jag och väntar på kartonger och taxi, i en ganska skum lagerlokal en bit utanför flygplatsen samtidigt som det börjar skymma. I de flesta andra länder hade jag nog tyckt det var lite obehagligt, men här behöver man faktiskt inte oroa sig tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar