fredag 20 augusti 2010

Kinesisk lunch

Vi gick ut på lunch med jobbet idag. Innan lunchen annonserades det att vi skulle äta vietnamesiskt, men den restaurangen var full så då fick det bli kinesiskt istället. Mina kollegor frågade vad jag tyckte om för något så de kunde beställa in lite av varje. "Spring rolls?" "Yes!" "Dumplings?" "Ehh, a little." "Asparagus?" "Yes!" "Chicken feet?" "What? No!" Det verkar vara väldigt vanligt som snacks här, men jag väntar nog lite innan jag provar det... Hoppas mitt spontana svar inte var för oartigt för dem!

1 kommentar:

  1. Enligt wiki så är kycklingfossar framför allt brosk, vilket gör dem väldigt geléaktiga, så det var nog klokt för dig att du satte ner foten (gbg) där! Om ett år däremot - när du nästan är inföding - kommer vi att ha ättävlingar med kycklingtassar; s.k. chicken race (mer gbg). Sen ska vi rapa och fjärta vid matbordet. Det kommer att bli som lady och lufsen - i kinesisk tappning. Magiskt!

    SvaraRadera