onsdag 11 maj 2011

Äkta japansk sushi


Vad jag sett fram emot att prova äkta japansk sushi; att få se hur god den verkligen kan bli. Vi testade ett par ställen, något som vi bara slank in på och ett ställe vi fått rekommenderat. Inga Nobu-wannabees utan helt vanliga sushi-hak. The bottom line? Det är knapppt jag vågar skriva det, men jag tycker sushin är godare i Honken! I alla fall den där vardagssushin som jag gillar därför att den är både snabb och god och hästlängder nyttigare än McDonald's.
Det bästa med min japanska sushi-upplevelse inträffade på vägen dit. Vi hade bara namnet på restaurangen och i vilket område den låg, sen skulle vi fråga oss fram. Nummer 2 som vi frågade var en äldre man som satt på gatan och hyrde ut mopeder (typ...). Vi sa namnet på restaurangen. Han satte på sig glasögonen, reste sig, tog sin väska och blåste ut ljuset  på bordet där han satt och sen var det bara för oss att hänga med när han visade vägen!
Nu skulle det här inlägget handla om sushi men jag vill lika mycket få sagt att japaner verkar riktigt trevliga att ha att göra med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar