måndag 2 maj 2011

Horizon Plaza i Ap Lei Chau

I Ap Lei Chau utanför Aberdeen ligger Horizon Plaza, som är en outlet för många av lyxmärkesbutikerna i Hong Kong. Vilket ställe det är! Jag brukar inte vara så förtjust i outlets eftersom man oftast brukar förstå anledningen till varför plaggen som hänger där blev kvar, men så tycker jag inte att det är här. Massa butiker; kläder och skor blandat med inredning och hur mycket fint som helst! Lane Crawford har en stor butik på 25:e våningen (hela outleten är ett höghus på 28 våningar), där provade jag Louboutins och klämde på Calvin Klein-lakan. Imaginex Group har en butik med Marc Jacobs och Stella McCartney med flera. Ralph Laurens butik var också fin och plaggen som hängde där kändes i stort sett som att de var från en och samma kollektion, inte bara ett hopplock som det annars kan vara. Såg även mycket fint från bl.a. Diesel, Jimmy Choo och Moschino. Priserna är väldigt blandade, skulle gissa att det mesta är runt 30-50% rabatt, men jag såg klänningar som kostat 60 000 (!) som var nedsatta till 12 000 också så beroende på vad man letar efter kan man verkligen göra ett kap! Inredningsbutikerna är också väl värda ett besök, där fanns det väldigt mycket snyggt men tyvärr anpassat för lite större lägenheter än min här i Hong Kong... Men de hade mycket inredningsaccessoarer också.

Horizon Plaza ligger på 2 Lee Wing Street i Ap Lei Chau.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar