torsdag 21 april 2011

Civilisation!

Det har varit mycket flängande fram och tillbaka dessa dagar, men nu är jag tillbaka på kontoret i Hong Kong tillsammans med en elak förkylning som har förföljt mig hela resan runt i Kina. Man blir allt lite mör av att åka runt så mycket; jag har bott på tre olika hotell på lika många nätter, samt 3 olika flyg och ett antal långa bilresor. Men i tisdags kväll kom vi i alla fall äntligen till Shanghai, och jag och min kollega jublade över att vara tillbaka i civilisationen! Shanghai visade sig från sin allra bästa sida (jag gillar verkligen denna stad!) och jag fick vårkänslor trots att det redan är sommar i Hong Kong. Jag kan verkligen sakna säsongerna som man har hemma, vintern är ju egentligen inte alls min grej men våren som kommer efter är alltid underbar – och nu känns det som att jag missar den. Men i Shanghai luktade det svensk vår och alla träden var sådär ljusgröna som de bara är när de precis håller på att slå ut. Alldeles, alldeles underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar