torsdag 7 april 2011

Förenklat


 
Jag vet att jag har klagat lite över Sanya, men det var faktiskt en mysig semester. och vi har ju varit en del i Kina så vi visste vad vi gav oss in på redan när vi bokade. Men ibland vill man ha äventyr på sin semester och ibland vill man ha det lugnt och skönt. Om man vill göra det lite enklare för sig i Sanya så har jag ett par tips. Antingen går man till någon stor resort (om man inte bor där) och äter alla sina måltider. Eller så går man till några få ställen där de har engelsk personal och meny. Förutom Fat Daddy's som jag nämnt innan, finns italienska Casa Mia nästan vägg i vägg med Fat Daddy's. På Dadong Hai Beach ligger Reef Bar & Grill som också var lugnt och skönt. I Dadong Hai finns också det enda kaffestället vi hittade: Coffee World. Ingen superhit men det funkade. Skrattade förresten när jag läste på Wikitravel om Sanya, där de hade skrivit "Coffee Addict Warning" i fetstilt, apropå bristen på kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar